Blog







Ford Kuga – z nawigacją podróż niedługa


W drugim tegorocznym wpisie powracamy do tematyki nawigacji dedykowanej. Już kiedyś zajmowaliśmy się nawigacją dla Forda, wówczas na przykładzie modelu Mondeo. Tym razem na tapecie będzie inny model tego producenta, a mianowicie Ford Kuga. A zatem, zobaczmy cóż kryje nawigacja przeznaczona dla tego auta.

Kuga, czyli puma na drodze 

Gdy Henry Ford w 1903 roku zakładał przedsiębiorstwo produkujące samochody, zapewne nie przypuszczał, iż po blisko 120 latach firma będzie jednym z największych producentów aut na świecie. A jednak „amerykański sen” ziścił się całkowicie i trwa nadal dzięki coraz to nowszym propozycjom. Prace projektowe nad Fordem Kuga rozpoczęły się już w pierwszych latach XXI wieku. Pojazd miał być następcą produkowanego od 1993 roku modelu Maverick. Ostatecznie Kuga do sprzedaży wszedł w 2008 roku, a swoją nazwę zaczerpnął od słowa „cougar”, które po angielsku oznacza pumę. I taki właśnie miał być ten SUV – szybki, przyczepny, znakomity we wszelakich warunkach drogowych. Ale nawet niemal idealne auto można jeszcze wzbogacić, np. o nawigację dedykowaną.

Pokaż kotku, co masz w środku

Nawigacja dedykowana dla Forda Kuga oparta jest o system android 9.0, który posiada procesor 64-bitowy Intel 8×1.87 GHz. Dodatkowo urządzenie wyposażone jest w 4 GB pamięci, wbudowany dysk twardy o pojemności 32 GB oraz posiada w pełni polskie menu. Ekran pojemnościowy HD sprawia, że wyświetlany obraz oraz grafika są bardzo wyraźne oraz czytelne. Natomiast Tuner FM firmy Philips zapewnia niezwykle czysty dźwięk w najwyższej jakości. Nawigacja posiada także dwa wejścia USB oraz możliwość używania kart SD.  Oglądanie filmów staje się jeszcze przystępniejsze, gdyż użytkownicy mają opcję odtwarzania płyt CD oraz DVD. Jak widać, prócz klasycznej nawigacji wyposażonej w system GPS oraz rozmaite mapy mamy tu także do czynienia ze swego rodzaju centrum rozrywki. Opcjonalnie nawigacja daje również możliwość podłączania wielu innych urządzeń, które poprawią komfort lub bezpieczeństwo podróżujących.

Z kocią zwinnością na szosie

Dzięki nawigacji dedykowanej kierowca oraz pasażerowie auta dojadą do celu szybciej, a sama podróż minie im niemal niezauważalnie. Wycieczka autem nie musi już kojarzyć się z nudą czy wręcz udręką. Może to być pasjonujące wydarzenie, które sprawi że wszyscy uczestnicy wyprawy na czterech kółkach wyjdą z auta w szampańskim humorze. Bądź jak puma i kieruj się instynktem, a on na pewno podpowie Ci w kwestii zakupu najlepszej nawigacji samochodowej.

Inteligentny system otwierania klapy wciąż na topie


Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki minęła świąteczna przerwa i mamy za sobą już pierwsze 2 tygodnie 2021 roku. Czas zatem wrócić do naszych blogowych wpisów, które w minionych miesiącach dostarczały Państwu wieści o samochodowych nowinkach, ciekawostkach i wartych nabycia produktach. Dzisiejszy tekst będzie o hicie ubiegłego roku, czyli systemie inteligentnego otwierania i zamykania klapy bagażnika.

Z pamiętnika bagażnika

Bagażnik to jedno z najważniejszych miejsc w samochodzie, a na pewno najczęściej użytkowanych. Już u zarania motoryzacji człowiek próbował przewozić samochodem różne bagaże czy też towary. Z czasem bagażnik stał się integralną i zarazem wydzieloną częścią każdego samochodu osobowego. Jego pojemność wyrażana jest najczęściej w litrach, co zapewne kojarzą osoby oglądające niegdyś kultowy program motoryzacyjny „Auto”, w którym prowadzący z lubością opowiadali o różnych parametrach testowanych aut. Jak wiemy, każdy pojazd domykany jest za pomocą mniejszych lub większych rozmiarów klapy. Jednak nie zawsze mamy łatwy dostęp do bagażnika i wtedy zaczynają się rozmaite kłopoty oraz  niedogodności z jego otworzeniem. I tu z pomocą przychodzi inteligentny system otwierania i zamykania klapy bagażnika.

Klapa domknięta na (ostatni) guzik

Inteligentny system otwierania i domykania klapy bagażnika to rozwiązanie proste i zarazem wielofunkcyjne. Dotychczas kierowcy w większości przypadków mieli możliwość otwierania bagażnika prawie wyłącznie w ręczny sposób. Dzięki proponowanemu rozwiązaniu klapę można otworzyć za pomocą przycisków montowanych w wydzielonych miejscach w aucie lub przy pomocy oddzielnego przycisku w kluczyku. Bardzo dużą zaletą systemu jest jego niezwykle ciche działanie, jak również opcja ustawiania pozycji klapy. Przy otwieraniu klapy zawsze działa sygnał ostrzegawczy, który chroni osoby postronne przed ewentualnym uderzeniem. Jednym z najlepszych rozwiązań jest czujnik, dzięki któremu klapę można otworzyć za pomocą ruchu nogą. Jest to idealna funkcja dla „zakupoholików”.

Najlepszy dodatek do auta na 2021 rok

Jeśli planujesz zakup dodatkowego wyposażenia dla swojego samochodu w 2021 roku, to system inteligentnego otwierania klapy bagażnika wydaje się strzałem w dziesiątkę. Rozwiązanie to nie wymaga żadnej ingerencji w instalację auta, co jest dodatkową zachętą dla wahających się odnośnie nabycia tego produktu. Jeśli w tym roku ma zdarzyć się klapa, to tylko i wyłącznie ta inteligentnie otwarta lub domknięta.

Nawigacja dedykowana dla Mazdy 6 – urządzenie na szóstkę!


Naszych blogowych podróży do Japonii odbyliśmy dotąd kilka. Zajęliśmy się już nawigacjami dla modeli Toyoty oraz Hondy. Przyszedł czas na kolejnego ważnego przedstawiciela branży motoryzacyjnej z kraju kwitnącej wiśni. Dziś zatem spotkanie z Mazdą, na przykładzie jednego z jej topowych modeli, czyli tzw. szóstki. Komu w drogę, temu nawigacja, zatem ruszamy!

Zaczęło się w Hiroszimie

Koncern Mazda został założony w japońskiej Hiroszimie przez Jujiro Matsudę jako Toyo Cork Kogyo. Początkowo firma koncentrowała się na produkcji obrabiarek, a dopiero po pewnym czasie zaczęto konstruować także pojazdy samochodowe. Pierwsze z nich łączyły w sobie cechy motocykla oraz auta i nazywały się Mazda-Go. Po kilkunastu latach przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na tę znaną po dziś dzień. Z powodu wojny i zrzucenia bomby atomowej na Hiroszimę, dalszy rozwój został poważanie zahamowany. Jednakże Mazda powstała z gruzów, a szczególnie ożywcze dla jej istnienie okazały się lata sześćdziesiąte. Wówczas zaprezentowano między innymi bardzo nowoczesny model Cosmo, a także zdecydowano się na eksport aut do Europy oraz USA. Obecnie firma cieszy się ugruntowaną pozycją na wielu rynkach zbytu, stawiając jednocześnie na ochronę środowiska i minimalizację stopnia zanieczyszczenia powietrza przez produkowane pojazdy.

Sto lat i do przodu

Korporacja Mazda w 2020 roku obchodziła swoje setne urodziny, lecz nie zamierza zwalniać. Wręcz przeciwnie, przedsiębiorstwo chce jeszcze bardziej przyspieszyć, a do tego bardzo przydatna będzie nawigacja dedykowana. Produkowany od 2002 roku model Mazda 6 to auto, które rok później zdobyło 2 miejsce w konkursie na europejski samochód roku. Model ten jest bardzo popularny na starym kontynencie, a indywidualny system nawigacyjny to w zasadzie niezbędnik w przypadku tego pojazdu. Nawigacja dedykowana posiada system operacyjny Android w wersji polskiej, procesor 8×1,5 GHz oraz pamięć operacyjną 4 GB. Całość uzupełnia dysk twardy o pojemności 32 GB oraz Tuner FM firmy Philips. Obraz wyświetla się w jakości HD na ekranie o rozdzielczości 1024×600. Urządzenie jest w pełni kompatybilne z autem oraz jako jedyne na rynku współpracuje z systemem Bose. 

Mazda i przyjemna jazda 

Nawigacja dedykowana dla Mazdy 6 poprawia komfort jazdy, ale także pozwala na precyzyjne wyznaczenie trasy oraz możliwie szybkie i maksymalnie bezpieczne dotarcie do celu. Urządzenie wpisuje się w filozofię Mazdy wyrażaną w sloganem „zoom-zoom”, które nawiązuje do przyjemności jazdy. I właśnie o to chodzi, aby podróż samochodem była udana, a zarazem wprawiała nas w dobry nastrój przed pracą, ważnym spotkaniem i każdą inną okazją.

Tuner DVB-T w aucie – telewizja w zasięgu ręki


Długie podróże samochodowe wielu pasażerom kojarzą się niemal wyłącznie ciągnącą się godzinami nudą. W żaden sposób nie poprawia to samopoczucia, a wręcz je obniża. Część z podróżujących zastanawia się wówczas: ciekawe co leci teraz w telewizji? Po co pytać, kiedy można sprawdzić! Dzisiaj napiszemy jak poradzić sobie ze znużonymi kompanami samochodowych eskapad poprzez umożliwienie odbioru telewizji w naszym aucie.

Z tunerem w tunelu, na moście i innych miejscach

Żyjemy w czasach wszechobecnej cyfryzacji, popkultury oraz mass mediów. Dzięki coraz to nowszym rozwiązaniom technologicznym uzyskujemy dostęp do rozmaitych produkcji, z których część posiada dość wysoką wartość artystyczną.  Z drugiej strony ludziom coraz trudniej rozstać się z ulubionymi programami telewizyjnymi. Nawet w pociągu, samolocie, komunikacji miejskiej czy też w kolejce do lekarza potrafimy odtwarzać (np. z telefonu lub laptopa) rozmaite seriale, filmy oraz inne produkcje. Podobnie sytuacja wygląda z podczas jazdy samochodem. Szkopuł w tym, że nie zawsze mamy dostęp do pożądanego kanału. I tu właśnie pojawia się nasz dzisiejszy bohater, czyli tuner DVB-T przeznaczony dla aut.

Niczym w Formule 1

Tuner DVB-T HD PREMIUM HDMI to nie pierwsze lepsze urządzenie tego typu. Zwykłe tunery SD bardzo często kiepsko odbierają programy telewizyjne, części z nich nawet nie wyszukują oraz potrafią się najzwyczajniej w świecie zablokować. Warto zatem zainwestować w sprzęt z nieco wyższej półki, który jest w zasadzie niezawodny. Tuner ten posiada polskie menu, wejście HDMI oraz USB. Jedną z jego najciekawszych funkcji jest PVR, czyli możliwość nagrywania wybranych kanałów na nośniki zewnętrzne (jak chociażby pendrive). Dodatkowym atutem urządzenia są jego stosunkowo niewielkie rozmiary. Tuner DVB-T odbiera sygnał przy prędkości rodem z Formuły 1, czyli rzędu nawet 230 km/h. Oczywiście to jedynie ciekawostka, gdyż na polskich drogach nie mamy – przynajmniej oficjalnie – możliwości do tak szybkiej jazdy. Jednak jeśli ktoś wybierze się na niemieckie autostrady, z pewnością będzie mógł obejrzeć swój ulubiony program telewizyjny bez zakłóceń.

Prawda tunera, prawda ekranu

Tuner DVB-T w samochodzie to znakomity i bardzo przydatny wynalazek dla współczesnych podróżnych. Warto jednak zadbać ażeby mieć na czym te wszystkie kanały telewizyjne oglądać. Dlatego zasadnym wydaje się przy okazji nabyć również monitor podsufitowy, ewentualnie monitor z DVD lub też zagłówek z DVD. A do tego mogą się przydać także słuchawki bezprzewodowe. Z takim sprzętem będziecie można wybrać się nawet w najdłuższą podróż autem. W drogę!

Nawigacja dedykowana w BMW – Bardzo Modny Wynalazek


Samochody marki BMW są niemal integralnym elementem nie tylko europejskiej, ale także polskiej kultury. Dla części społeczeństwa auto-legenda, dla innych obiekt rozmaitych żartów. Tadeusz Norek rozszyfrowywał skrót BMW jako „Bardzo Mały Wóz”, lecz dla mnóstwa kierowców w naszym kraju jest to obiekt pożądania oraz podziwu. Mało które auto wywołuje tyle emocji, a my dziś zajmiemy się nawigacją dedykowaną dla BMW na przykładzie modelu X1.

Świat BMW jak ze snu

Skrót BMW należy rozwinąć w następujący sposób: Bayerishe Motoren Werke. Jak wynika z nazwy, siedziba tego giganta branży automoto znajduje się w Bawarii, a konkretnie w Monachium. Firma istnieje od 1916 roku i prócz samochodów produkuje także motocykle, skutery oraz silniki. I to właśnie z wytwarzania silników samolotowych zakład zasłynął w pierwszej fazie swego istnienia, a głównym zamawiającym był… Związek Radziecki. Z czasem sukces odniosły motocykle, dopiero potem auta. Jednakże dziś marka BMW kojarzy się przede wszystkim z autami. Pojazdy tego producenta cieszą się szczególną popularnością wśród najmłodszych użytkowników dróg i niejeden nastolatek pragnie mieć taką „brykę” jako swój pierwszy w życiu. Zarówno zagorzali fani, jak również zwykli użytkownicy BMW powinni mieć na wyposażeniu także nawigację dedykowaną.

Dwie generacje X1

X1 to stosunkowo nowy model BMW, gdyż jego produkcję rozpoczęto w 2009 roku. Ten crossover klasy kompaktowej od razu zyskał liczne grono wielbicieli. W 2015 roku wprowadzono na rynek drugą generację, która od tego roku dostępna jest także w wersji hybrydowej. Nawigacja dla BMW X1 wyposażona jest w system operacyjny Android 8.0-9.0 w polskiej wersji językowej. Posiada ona 64-bitowy procesor Samsung 8×1.5 GHz, uzupełniony o pamięć RAM 4 GB oraz w wbudowany dysk twardy o pojemności 32 GB. Ekran  pojemnościowy 1280×480 HD z powłoką Anti-Glare wyświetla najwyższej jakości obraz. Wielofunkcyjny odbiornik radiowy zapewnia krystalicznie czysty dźwięk, a wbudowany slot na kartę SIM oraz możliwość podłączania kart SD oraz wejście USB stanowią idealne uzupełnienie całości.

Nawigacja dla najszybszych

BMW stereotypowo kojarzy się z dużymi prędkościami oraz nielegalnymi wyścigami organizowanymi przez młodzież. Jest to w niewielkiej części prawda, gdyż większość aut tej marki jest w posiadaniu zdyscyplinowanych i racjonalnych kierowców. Tak czy inaczej, nawet najszybszym nawigacja również się przydaje. Bądź szybki, lecz nie bądź wściekły – w tym celu zainwestuj w nawigację dedykowaną dla swojego BMW.

Zagłówki z DVD – gwarant spokoju każdego kierowcy


Zagłówki 9 cali z DVD HD LED -98

Jazda samochodem w daleką trasę już sama w sobie jest niezwykle męcząca. Gdy do tego dojdzie gwar dzieci na tylnych siedzeniach, dalsza podróż stanie się czymś z pogranicza złego snu oraz smutnej jawy. Jednak dla chcącego nic trudnego, zatem tego rodzaju sytuacji da się z pewnością uniknąć. Dziś napiszemy w jaki sposób dojechać na miejsce cało, zdrowo (zwłaszcza z kontekście zdrowia psychicznego) i w dobrym humorze.

Znakomita rozrywka w rozmiarze poniżej 10 cali

Dzieci w trakcie jazdy – podobnie jak w trakcie deszczu – bardzo się nudzą. A wtedy łatwo o rozpoczęcie narzekań lub głośny wygłupów, co bardzo rozprasza każdego kierowcę. Dlatego należy znaleźć sposób na zaabsorbowanie swoich pociech innym zajęciem, jak np. oglądaniem filmu. Aby dopiąć celu, najlepiej będzie kupić zagłówek z DVD. Urządzenie to jest bardzo łatwe w montażu i dopasowane do praktycznie każdego modelu auta. Dzięki temu jesteśmy w stanie szybciutko rozwiązać nasz problem z głośnymi pasażerami. Sprzęt ten występuje, w zależności od naszych potrzeb i oczekiwań, w dwóch rozmiarach ekranu (7 cali oraz 9 cali). Najwyższej jakości laser Sony z systemem antishock gwarantuje, iż podczas jazdy po drogach gorszej jakości będziemy mogli cieszyć się obrazem bez żadnych zakłóceń. Na ekranie wbudowanym w  zagłówek możemy wyświetlać rozmaite formaty, począwszy od CD i DVD, a na MP3, MP4, MP5 oraz JPEG kończąc. Co więcej,  głośniki stereo IR/FM zapewniają bardzo wysoką jakość dźwięku.

Co dwa zagłówki to nie jeden

Każdy zagłówek zawiera zestaw niezbędnych do podłączenia kabli. Ich ilość została zredukowana do niezbędnego minimum, aby uniknąć niepotrzebnej plątaniny. A co z sytuacją, gdy jedno dziecko włączyło ulubioną bajkę, ale drugie też by chciało ją oglądać? Dzięki kablowi AV uda się spiąć dwa zagłówki i wówczas każdy może oglądać ten sam film na własnym monitorze. Oczywiście istnieje możliwość podłączenia również słuchawek bezprzewodowych, dzięki czemu inni pasażerowie i kierowca będą mogli podróżować w ubogiej ciszy. Natomiast transmiter FM zapewnie odbiór dźwięku w głośnikach auta bez podłączania dodatkowych kabelków. Warto wspomnieć także o zestawie gier, który jest standardowym dodatkiem do każdego zagłówka z DVD. Tak wyposażonym można śmiało ruszać na podbój dróg i autostrad.

W DVD sukces tkwi

Jak się okazuje, przepis na udaną i spokojną podróż jest bardzo dobry. Wystarczy nabyć jeden lub najlepiej dwa zagłówki z DVD, podłączyć je, włączyć film i… reszta robi się w zasadzie sama. Taki sprzęt to najdogodniejsze rozwiązanie dla tzw. rodzin 2+, ale również osób podróżujących na wakacje z grupą przyjaciół. Najprostsze sposoby są zazwyczaj najlepsze i warto o tym pamiętać.

Nawigacja dla Hondy – technologiczny wiatr od wschodu


W naszych blogowych „podróżach” byliśmy już na kilku kontynentach, przy okazji omawiając rozmaite nowinki dla różnego rodzaju marek aut. Dziś ponownie zawitamy do Azji, tym razem aby przyjrzeć się Hondzie i dedykowanej nawigacji dla jednego z modeli tego koncernu.

Honda Jamesa Bonda

Jak już przekonaliśmy się przy okazji Toyoty, podobnie w przypadku firmy Honda jej nazwa bierze się od nazwiska założyciela, czyli Soichiro Hondy. Przyszły multimilioner w młodości pomagał tacie naprawiać rowery. Gdy podrósł, wymyślił i opatentował metalowe szprychy, z czasem założył własną fabrykę rowerów z silnikiem. I w ten sposób dorobił się fortuny, stając się największym producentem motorowerów na świecie. Z czasem firma zaczęła produkować motocykle, samochody, samoloty a nawet roboty. Pojazdami Hondy w swoich filmowych przygodach poruszał się również James Bond, a były to konkretnie motocykle i quady. Obecnie Honda to także największy na świecie producent silników, a dorobek firmy z ponad siedemdziesięcioletnią tradycją jest iście imponujący. Dziś zajmiemy się nawigacją dedykowaną dla Hondy CR-V.

Kompaktowość, rekreacja, a do tego nawigacja

Honda CR-V swą nazwę bierze od angielskiego skrótu oznaczającego „kompaktowy, rekreacyjny pojazd” i z takim właśnie zamysłem została zaprojektowana. Pierwsza wersja tego modelu pojawiła się w sprzedaży w połowie lat 90 ubiegłego stulecia i od razu spotkała się z ciepłym przyjęciem. SUV na bazie słynnego Civica przypadł do gustu wielu kierowcom, także tym europejskim. Idealnym dopełnieniem dla tego pojazdu jest nawigacja dedykowana. Wyposażona w system Android 9.0, pamięć operacyjną 4 GB oraz 64-bitowy procesor firmy Intel, nawigacja spełnia wszystkie potrzebne wymagania właścicieli aut. Całość uzupełnia dysk twardy o pojemności 32 GB, na którym możemy przechowywać ulubione filmy, muzykę lub inne potrzebne nam pliki. Ekran o rozdzielczości 1024×600 oraz wysokiej klasy tuner jedynie poprawią nasz odbiór wrażeń wizualnych oraz dźwiękowych. Nawigacja posiada polskie menu, a zatem każdy bez najmniejszych problemów będzie w stanie ją obsłużyć. Gwarancja na 30 miesięcy da nam z kolei komfort spokojnego użytkowania sprzętu przez co najmniej dwa i pół roku. Żyć, nie umierać.

Komfortowe podróże z rodziną

Honda CR-V to auto przeznaczone dla rodziny i wspólnych wypraw w szerszym gronie. Dzięki nawigacji dedykowanej uda się nie tylko sprawnie oraz możliwie prędko dojechać na miejsce. Rozwiązania dostępne w ramach urządzenia zapewniają wysokiej jakości rozrywkę przez całą podróż, dzięki czemu wszyscy dobrze się bawią, a czas mija nadspodziewanie prędko. Podróże z nawigacją dedykowaną należeć będą do najprzyjemniejszych w Twoim życiu, przekonaj się sam.

Soft Close – drzwi cicho domknięte


Zewsząd otaczający nas hałas sprawia, że ludzie są coraz bardziej wrażliwi i drażliwi na punkcie głośnych dźwięków. Współczesność wiąże się z różnego rodzaju odgłosami, które niekoniecznie przypadają człowiekowi do gustu. Podobnie rzecz ma się w przypadku wysiadania z samochodu i trzaskania drzwiami. Wielu kierowcom głośne zamknięcie drzwi auta przez pasażera podnosi ciśnienie. Na szczęście istnieją już rozwiązania, które zapobiegają tego rodzaju sytuacjom.

Hałas nasz powszedni

Już przeprowadzone 10 lat temu badania wykazały, że ponad 2/3 Polaków cierpi z powodu uciążliwego hałasu. Otacza nas on niemal wszędzie, na ulicy, w pracy, w sklepach a czasami również (np. z powodu ciągłych remontów u sąsiadów) w domu. I chociaż jego natężenie oraz częstotliwość są zróżnicowane, niemal każdy ankietowany wskazuje, iż hałas co najmniej pogarsza jego samopoczucie. Natomiast 1/3 ankietowanych z hałasem wiązała swoje problemy zdrowotne, najczęściej wskazując na różnego rodzaju nerwice. Hałas jest dla nas niekorzystny i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Dlatego też musimy się – w miarę możliwości – starać go unikać oraz ograniczać. Wiedzą o tym również przedstawiciele branży samochodowej, a owocem ich działań jestsystem soft close, który zapewnia ciche domykanie drzwi auta.

Trzask-prask i po kłopocie

System cichego domykania drzwi jeszcze jakiś czas temu kojarzył się niemal wyłącznie z limuzynami lub autami z najwyższej półki. Obecnie, dzięki urządzeniu typu soft close, jest dużo łatwiej dostępny. Ogromnym atutem tego sprzętu jest możliwość jego montażu w panelu drzwi. Dzięki powyższej właściwości mamy wrażenie, że jest to rozwiązanie fabryczne, a sama instalacja nie pozostawia praktycznie żadnych śladów. Sprzęt zapewnia ciche otwieranie oraz zamykanie drzwi auta, a także zapewnia tzw. dociąg fabryczny. Dedykowanie urządzenia pod konkretny model auta sprawia, że można je zamontować praktycznie w każdym pojeździe. Prostota, szeroka dostępność oraz skuteczność działania to najważniejsze atuty systemu cichego domykania auta.

Cicha podróż to lepsza podróż

Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą, a pasażerowie nie muszą nadmiernie uważać z jakąś siłą zamykają drzwi samochodu. Mniej trzasków to także mniej wrzasków lub niezbyt przyjemnych wymian słownych, a to wpływa na znaczne polepszenie atmosfery podróży. A jeśli jazda samochodem sprawia nam przyjemność, to lepiej ażeby tak właśnie pozostało. Wystarczy zakupić system cichego domykania auta i… po krzyku.

Toyota – nawigacja dokładna co do joty


Toyota to jedna z najpopularniejszych marek samochodowych na świecie. Swój status firma osiągnęła poprzez długoletnią tradycję w konstruowaniu aut, nierzadko jako pierwsza wprowadzając innowacyjne rozwiązania. Dla aut produkowanych przez tę firmę nieodzowna wydaje się dedykowana nawigacja. I właśnie o tym będzie nasz dzisiejszy wpis.

Z dalekiego wschodu na światowe salony

Koncern Toyota został założony w 1937 roku przez Sakichi Toyodę, a zatem zagadka dotycząca nazwy koncernu bardzo szybko zostaje wyjaśniona. Twórca firmy początkowo zajmował się rozwojem przemysłu tkackiego, a do zainwestowania w biznes samochodowy zainspirowały go rozliczne podróże po Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Niewielu wie, że o ponad ćwierć wieku starsza jest marka Daihatsu, jednakże z czasem została przejęta przez bardziej prestiżowego konkurenta. „Dziecko” pana Toyody obecnie jest nie tylko największym producentem samochodów w Azji, ale również największym na świecie, a jakąkolwiek rywalizację jest w stanie podjąć tylko Volkswagen. Toyota produkuje wiele różnorodnych pojazdów, natomiast my skupimy się na nawigacji dedykowanej dla modelu Auris.

Nawigacja złotem skąpana

Toyoty Auris swą nazwę zawdzięcza łacińskiej nazwie złota, czyli „aurum”. Jeśli dobrze jej się przyjrzeć, to model ten jest tak naprawdę wersją hatchback niemal legendarnej już Corolli. Nawigacja dedykowana dla Aurisa wyposażona jest w procesor Intel 8×1.87 GHz, pamięć operacyjną 4 GB, dysk twardy 32 GB oraz system android 9.0. Urządzenie nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji w instalacje auta, a w dodatku w pełni współpracuje z fabrycznym wzmacniaczem. Kierowca nie będzie miał najmniejszych problemów z wyświetlaniem informacji z komputera. Urządzenie posiada polskie menu oraz instrukcję obsługi w naszym rodzimym języku. Matryca w rozdzielczości 1024×600 zapewnia obraz w jakości HD, natomiast tuner Philipsa krystalicznie czysty dźwięk. Dodatkowo producent oferuje aż 30 miesięcy gwarancji, czego chcieć więcej.

Jakość nie tylko dla Japończyków

Kierowcy  użytkujący dedykowany system nawigacyjny mają pełną gwarancję najwyższej jakości sprzętu. Fabryczne wyposażenie Toyoty to kunszt, wygoda oraz wysokiej klasy parametry. Wzbogacenie tych atutów o nawigację dedykowaną sprawia, że auto ociera się niemal o doskonałość. Pamiętaj, Ty też zasługujesz na to, co najlepsze.

Otwieranie klapy bez klapek na oczach


Branża motoryzacyjna od lat dąży do coraz większej automatyzacji. Dawniej skupiano się na usprawnieniu montażu aut, potem zaczęto wprowadzać coraz to nowsze udogodnienia w samych pojazdach. Po elektrycznie opuszczanych szybkach pojawiły się sterowane przyciskiem lusterka oraz fotele. Następnie pomyślano o zautomatyzowaniu otwierania i zamykania klapy bagażnika, aby jeszcze bardziej ułatwić życie kierowcom.

Bagaż doświadczeń i nie tylko

W samochodowej prehistorii bagażnik był przydatnym, choć niezbyt intensywnie wykorzystywanym miejscem samochodu. Początkowo rolę tę pełnił zwykły kufer, który mocowano w tylnej części auta. Z czasem to prowizoryczne rozwiązanie zastąpiono wydzieloną na etapie projektowania auta przestrzenią przeznaczoną na znane nam współcześnie bagażniki. Najpierw przechowywano tam koło zapasowe, narzędzia i części zamienne. Wkrótce ludzie coraz częściej wykorzystywali bagażnik do przewożenia towarów oraz zakupów. Dziś jest to podstawowa funkcjonalność tej części samochodu, a rola “kufra” znacząco wzrosła. Toteż jego otwieranie i zamykanie należało usprawnić, a idealnym rozwiązaniem został inteligentny system otwierania i zamykania klapy bagażnika.

Klikam, otwieram, wkładam, zamykam

System automatycznego otwierania klapy opiera się w największym stopniu na przyciskach, które umieszczone są w trzech miejscach. Pierwszy z nich znajduje się w kluczyku, drugi w kierownicy, a trzeci w samej klapie. W ten sposób mamy możliwość otworzenia bagażnika na kilka sposobów, a w dodatku – prócz kierowcy – możliwość tę ma również pasażer. Aby uniknąć głośnych i niepotrzebnych trzasków przy zamykaniu, system wyposażono w funkcję cichego domykania. Z kolei funkcja unikania przeszkód uniemożliwia uderzenie klapy w jakiś obiekt podczas otwierania klapy. Świetnym rozwiązaniem jest również możliwość instalacji czujnika ruchu, dzięki któremu klapę można otwierać także nogą. Co ważne, montaż systemu otwierania i zamykania klapy nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji w instalacje auta.

Klapa zapadła, czas na zakupy

Dzięki rozlicznym funkcjonalnością inteligentnego systemu otwierania i zamykania klapy, klient ma pełną świadomość udanego zakupy. Urządzenie sprawdza się w wielu sytuacjach, ułatwiając kierowcy załadunek i rozładunek wszelkich przedmiotów. Pakowanie rzeczy do bagażnika z innowacyjnym systemem sterowania klapą staje się dziecinnie łatwe. Innym kierowcom zdążą opaść szczęki nim klapa samochodu podniesie się do góry.

Nawigacja w Audi Q5


Audi, choć może nie tak popularne jak BMW, ma w naszym kraju coraz większą rzeszę fanów. Modele tej firmy uchodzą za wysokiej klasy samochody rodzinne, lecz fani aut sportowych również z całą pewnością nie mogą narzekać. Dziś jednak skupimy się na nawigacji dla tych „mniej wyścigowych” pojazdów koncernu z siedzibą w bawarskim Ingolstadt, a mianowicie dla Audi Q5.

Audi, czyli posłuch w motoryzacji

Niewiele osób wie, że ten słynny niemiecki koncern samochodowy – z klasycznym logo w postaci czterech przecinających się kół – założył człowiek… wyrzucony z własnej firmy. Taki los spotkał Augusta Horcha, a ten postanowił rozkręcić nowy biznes, którego nazwa wywodzi się od łacińskiego słowa oznaczającego „słuchać” i zarazem było nawiązaniem także do niemieckiego tłumaczenia nazwiska biznesmena.  Wszystko to działo się na początku XX wieku, ale marka Audi przetrwała ponad 100 lat, a dziś ma się dobrze jak nigdy wcześniej. Omawiany dziś model Q5 to typowe auto dla rodziny 2+2. Takim SUV-em udamy się na zakupy, na weekendowy wypad oraz na dłuższe wakacje. A gdzie podróże, tam potrzebna nawigacja. I w tym przypadku mamy odpowiednie rozwiązanie dla właścicieli Audi sunących po polskich drogach.

Z dedykacją dla Q5

Proponowana przez nas nawigacja dedykowana V&S oparta jest o bardzo popularny system Android w wersji 9.0-10.0 w polskiej wersji językowej. Najważniejszym elementem nawigacji jest procesor 8×1.5 GHz oraz pamięć operacyjna 4 GB wyprodukowane przez Samsunga.  Uzupełnieniem hardware’u jest wbudowany dysk twardy o pojemności 32 GB. Z pozostałych istotnych parametrów warto wspomnieć o pojemnościowym ekranie HD (z powłoką Anti-Glare), jak również wbudowanym slocie na kartę SIM. Dzięki takiemu wyposażeniu możemy zmagazynować bardzo dużą objętość danych, w tym oczywiście filmów. Obraz najwyższej jakości sprawia, że pasażerowie niemalże pochłaniają wzrokiem wszelkie wyświetlane na ekranie programy, seriale lub produkcje filmowe. Istnieje również możliwość podpięcia dedykowanego modułu radia cyfrowego DAB+, by usłyszeć niemalże krystalicznie czysty dźwięk. Niezwykle użytecznym dodatkiem jest wbudowany moduł GPS oraz Glonas.

Fachowo, światowo i radośnie

Tak wyposażony właściciel Audi Q5 może nawigować i wraz z rodziną lub przyjaciółmi cieszyć się rozmaitymi multimediami. Zarówno fonia jak i wizja w tym przypadku spełniają najwyższe światowe standardy. Z dedykowaną nawigacją każda podróż mija szybciej, przyjemniej i pozostawia przyjemne, nierzadko długotrwałe wspomnienia radosnych chwil.

Kamera cofania – trzecie oko kierowcy


Odkąd liczba samochodów zaczęła przyrastać w Polsce niemal w postępie geometrycznym, użytkownikom aut coraz trudniej wykonywać manewry autem. Umiejętności zdobyte podczas kursu na prawo jazdy zazwyczaj okazują się niewystarczające,  a sytuacja w ostatnich latach raczej nie uległa poprawie. Użytkownicy pojazdów potrzebują zatem skutecznej pomocy, zwłaszcza w przypadku jazdy do tyłu. Wybawieniem okazuje się kamera cofania.

Cofaj i nie patrz w tył

 „Matka siedzi z tyłu, tak powiedział” – klasyczny cytat ze sceny kontroli drogowej w filmie „Miś” Stanisława Barei bawi do dziś. Jednakże jazda do tyłu autem wielu kierowcom kojarzy się raczej z dramatem niż komedią. Dzieje się tak zupełnie niepotrzebnie. Jak zatem uniknąć stresu i – w najgorszym wariancie – niepotrzebnego uszkodzenia auta? Najlepiej zakupić kamerę cofania. Urządzenie to sprawia, że kierowca ma pełen przegląd pola widzenia za pojazdem. W ten sposób może wykonywać manewry w ogóle nie oglądając się za siebie i najczęściej bez potrzeby patrzenia boczne lusterka. Dzięki kątowi widzenia rzędu 170 stopniu, poruszanie się nawet po wąskiej przestrzeni staje się o wiele prostsze, a kierujący autem nie musi się zbytnio trudzić.

Łatwe manewrowanie

Dzięki kamerze cofania wszelkie manewry parkingowe stają się niemal dziecięcą igraszką. Urządzenie działa w telewizyjnym systemie PAL (czy ktoś jeszcze pamięta SECAM?) z wykorzystaniem sensora CMOS i w rozdzielczości 682×504. Sprzęt cechuje bardzo wysoka wodoodporność (norma IP-67/IP-68), lecz rekomendowane jest unikanie myjni automatycznych w przypadku możliwości kontaktu szczotki z soczewką kamery. Podobnie nie zaleca się kierowania strumienia wody bezpośrednio w stronę urządzenia – zwłaszcza w przypadku myjek ciśnieniowy. Opisywany dziś dodatek do auta ma także szeroki zakres temperatur, w których urządzenie działa bez zarzutów. Możemy być zatem spokojni, gdyż kamera cofania z pewnością to wytrzyma nawet 20 stopni mrozu. Nie mniejszym atutem jest bardzo przystępna cena urządzenia. 

Tyłem naprzód!

Z kamerą cofania jazda tyłem wyda Ci się niemalże jazdą do przodu. Oczywiście wszystko z zachowaniem zdrowego rozsądku. Jak wiemy, również – a nawet zwłaszcza – poruszając się wprzód możemy mieć bardzo poważny wypadek, nawet ze skutkiem śmiertelnym. Należy pamiętać, że wszelkiego rodzaju urządzenia ułatwiające poruszanie się samochodem są z pewnością dużym wsparciem, lecz odpowiedzialność zawsze spoczywa na barkach kierowcy. A zatem, czy do przodu, czy do tyłu, poruszajmy się zawsze z głową.

Ford Mondeo – z nawigacją mu po drodze


Profesjonalne urządzenia nawigacyjne wkraczają z rozmachem do samochodowych wnętrz. Już niemal dla każdego modelu auta wyprodukowanego w ostatnich latach można dobrać nawigację dedykowaną. A te posiadają całe mnóstwo opcji i rozwiązań, jak również rozmaitych aplikacji. Dziś słów kilka o tego rodzaju nawigacji przeznaczonej dla Forda Mondeo.

Mondeo, czyli świat w zasięgu kierownicy

Fordy Mondeo z powodzeniem produkowane są od 1992 roku aż po dziś. W dwa lata po zjechaniu pierwszego egzemplarza z taśmy produkcyjnej model ten zdobył tytuł „Samochód roku” (ang. Car of the year). Ciekawostką jest fakt, że słowo „Mondeo” zaczerpnięto od łacińskiego słowa „mundus”, które na język polski możemy przetłumaczyć jako „świat”. I założenie projektantów było właśnie takie, aby autem tym można było podróżować swobodnie po całym świecie. A do tego rodzaju eskapada potrzebna jest nawigacja. Dla czwartej generacji tych aut idealnym rozwiązaniem będzie nawigacja dedykowana V&S. Na najważniejsze parametry urządzenia składają się system Android w wersji polskojęzycznej, procesor 8×1.5 GHz oraz 4 GB pamięci operacyjnej. Do tego posiada 32 GB dysku twardego, tuner FM a także ekran HD Sharp. Przy powyższych parametrach użytkownik auta może czuć się co najmniej usatysfakcjonowany.

Nawigując ku zachodzącemu słońcu

Parametry to nie wszystko. Kierowca może liczyć również na dożywotnie oprogramowanie gratis, a to istotny bonus. Rozwiązania w dedykowanej nawigacji dla Forda Mondeo są bardzo praktyczne. Sterowanie może w pełni odbywać się z pozycji radia lub przy użyciu panelu w kierownicy. Montaż nie wymaga jakiejkolwiek interwencji w fabryczne instalacje auta. Szybki procesor, będący sercem urządzenia, pobiera niezwykle mało mocy. Oprócz możliwości słuchania muzyki z radia – o najwyższej jakości cyfrowego dźwięku – podróżujący autem mają także opcję oglądania filmów, seriali lub teledysków, a to wszystko w jakości HD. Oprócz tego, kierowca w łatwy i szybki sposób zainstaluje wszelkie potrzebne mu aplikacje. Tak wyposażony, niczym w hollywoodzkim hicie, może jechać ku zachodzącemu słońcu lub dowolne miejsce na ziemi. Wszak Ford Mondeo został właśnie po to stworzony.

Monitory podsufitowe na długą drogę


Monitory podsufitowe na długą drogę

Podróż autem, zwłaszcza bardzo daleka i wielogodzinna, potrafi znudzić nawet największego entuzjastę wypraw samochodowych. Bez względu na to czy jedziemy z rodziną, znajomymi, czy może jest to podróż służbowa/zawodowa, taki stan rzeczy jest niepożądany. Dziś podpowiemy w jaki sposób poprawić atmosferę w pojeździe i zająć pasażerów czymś ciekawym trakcie jazdy. A to wszystko za sprawą monitora podsufitowego.

Cienki monitor, gruba rozrywka

Monitory podsufitowe są coraz częściej stosowane w pojazdach samochodowych. Furorę robią zwłaszcza w autokarach, mniejszych busach oraz van’ach, lecz ich stosowanie w typowych osobówkach również staje się popularne. I nie ma się co dziwić. Monitory takie projektuje się z myślą o wieloletnim użytkowaniu. Dodatkowo, wyposażane są we wszelkie najnowsze kodeki oraz dysponują zaawansowaną matrycą, której podzespoły cechuje najwyższa jakość. Monitory podsufitowe dostępne w naszej ofercie są niezwykle cienkie i mają zaledwie 37 mm grubości. To niewiele więcej niż grubość kciuka u nasady dorosłego mężczyzny. Montaż urządzenia jest bardzo prosty. Następnie możemy się już tylko cieszyć oglądaniem filmów, programów rozrywkowych lub teledysków. Dzięki możliwości odtwarzania plików z kart SD i urządzeń przenośnych, sami możemy zdecydować co będziemy oglądać w trakcie podróży.

A na dodatek słuchawki bezprzewodowe

Jeśli chcesz obejrzeć film w spokoju lub posłuchać muzyki nie przeszkadzając towarzyszą podróży, idealnym dodatkiem do monitora będą słuchawki bezprzewodowe. Proponowany przez nas zestaw słuchawkowy jest dwukanałowy, zasilany dwoma bateriami typu AAA. Użytkownik ma również możliwość regulacji głośności, co może okazać się zbawienne jeśli chodzi o ochronę słuchu. Do wyboru są również dwa kolory nauszników: niebieski oraz różowy, a zatem każdy znajdzie coś dla siebie. Słuchawki są składane, więc nie zajmują zbyt wiele miejsca i perfekcyjnie nadają się do auta. Mając na głowie samochodowe słuchawki bezprzewodowe, pasażerowie mogą oddać się pasjonującej rozrywce i zapomnieć, że czeka ich jeszcze wielogodzinna jazda autem.

By podróż mijała szybciej

Monitory podsufitowe oraz słuchawki bezprzewodowe zostały zaprojektowane z myślą o ułatwieniu podróżowania autem. Szczególnie uporczywe są bardzo dalekie trasy, a wtedy tego rodzaju sprzęt okazuje się nieodzownym narzędziem rozrywki oraz wytchnienia. Przystępna cena to tylko dodatkowy argument przechylający szalę na korzyść omawianego sprzętu. A zatem, monitory odpalone, słuchawki założone i przenosimy się do kolorowej krainy multimedialnych emocji!

Czujnik ruchu oraz przycisk – i bagażnik masz otwarty


W naszych tekstach już parokrotnie pisaliśmy o inteligentnym systemie otwierania klapy bagażnika. Niedawno opisywaliśmy zalety tego rozwiązania w związku z załadunkiem do auta towaru, bagaży, narzędzi lub innego sprzętu. Wówczas skupiliśmy się na otwieraniu klapy poprzez pilota. Natomiast dziś będzie o czujniku ruchu oraz guziku jako innych sposobach na otworzenie bagażnika naszego pojazdu.

Gdzie ręka nie może, tam noga pomoże

Czujnik ruchu jako element inteligentnego systemu otwierania klapy bagażnika to wymarzone rozwiązanie dla klientów marketów. Dzierżąc w rękach ciężkie zakupy nie mamy możliwości otworzyć bagażnika bez kładzenia siatek na ziemię. Jednak czujnik ruchu umieszczony w dolnej, tylnej części auta daję nam możliwość podniesienia klapy nie wypuszczając niczego z rąk. To rozwiązanie jest znakomite dla osób, które przenoszą do samochodu rzeczy bardzo kruche lub cenne, których najlepiej nie kłaść na ziemi nawet na moment. Czujnik ruchu i tutaj sprawdza się wybornie. To w gruncie rzeczy dość proste urządzenie stanowi wybawienie w wielu codziennych sytuacjach, zarówno prywatnych, jak i zawodowych.

Niby guzik, a jednak coś

Inteligentny system otwierania klapy bagażnika zapewnia kilka ciekawych możliwości. Oprócz opcji sterowania klapą za pomocą kluczyka oraz czujnikiem ruchu, można ją również otworzyć poprzez przycisk przy kierownicy lub guzik montowany w samej klapie. I tak, mąż widząc żonę wracającą z butiku lub innego sklepu, jednym sprawnym ruchem otwiera dla niej klapę bagażnika. Zakupy lądują błyskawicznie w środku, a zadowolona rodzina wyrusza w dalszą trasę. Funkcjonalność, oszczędność czasu i kompleksowość rozwiązań to najważniejsze zalety inteligentnego systemu otwierania klapy bagażnika. A jeśli dodać do tego funkcję unikania przeszkód oraz alarm dźwiękowy, dostajemy kompletny mechanizm ułatwiający życie każdemu kierowcy.

Inteligentny system sprawdza się w każdej sytuacji

Inteligentny system otwierania klapy, dzięki kilku wariantom użytkowania, sprawdza się praktycznie w każdej sytuacji. Nie raz, nie dwa kierowcy wypowiadają pod nosem nieparlamentarne słowa, kiedy nie mogą łatwo otworzyć bagażnika auta. Oszczędź sobie nerwów i zainwestuj w idealne rozwiązanie dla takich sytuacji. Otwórz się na nowe możliwości i pozwól by klapą Twojego auta zajął się inteligentny system.

Profesjonalna nawigacja w Oplu


Opel to jedna z najpopularniejszych marek samochodów na polskich drogach. Jeszcze w latach 80 posiadanie jakiegokolwiek modelu tego auta było jeszcze w sferze dość odległych marzeń milionów Polaków. Lata 90 to już intensywne wypełnianie rynku, szczególnie przez kultowe do dziś: Astrę oraz Corsę. Pojazdy produkowane przez Opla wciąż cieszą się uznaniem polskich kierowców, oczywiście w coraz to nowszych odsłonach. A my dzisiaj przyjrzymy się nawigacji  dedykowanej na przykładzie dwóch Opli: Astry oraz Antary.

Astronomiczne możliwości w przyziemnej cena

Dedykowana nawigacja V&S dla Opla Astry oparta jest o system Android, posiada pamięć operacyjną 2GB oraz dysk twardy o pojemności 32 GB. Co więcej, montaż nawigacji nie wymaga żadnej ingerencji w fabryczną instalację auta, a w dodatku całkowicie współpracuje z komputerem pokładowym auta. Mamy także możliwość sterowania częścią funkcji z poziomu kierownicy, co jest niezwykle przydatne w trakcie jazdy. Obraz wyświetlany na matrycy IPS Sharp 1024×600 24 bit jest świetnej jakości i posiada bardzo wyrazistą kolorystykę. W parze z obrazem oczywiście idzie dźwięk najwyższej jakości, który generuje się poprzez cyfrowy procesor. Wisienką na torcie jest możliwość odtwarzania DVD. Oczywiście sama nawigacja działa znakomicie i doprowadza nawet najbardziej zagubionego kierowcę do celu. W przeciwieństwie do możliwości, cena jest dosyć przyziemna, biorąc również pod uwagę, że jest to wydatek na co  najmniej kilka lat.

Nawigujesz i suniesz SUV-em po wszystkich drogach

Ople Antara oraz Mokka to dwa najpopularniejsze SUV-y niemieckiej firmy. Z założenia tego rodzaju modele są hybrydami typowej osobówki oraz samochodu terenowego i bardzo często służą jako auta rodzinne. W związku z tym dedykowane rozwiązanie nawigacyjne w takim pojeździe przydaje się bardzo często. Dzięki rozwiązaniom proponowanym przez V&S, kierowca wraz ze swoimi pasażerami dotrze bezpiecznie na miejsce, przy okazji spędzając czas podróży w bardzo miłej atmosferze. Dzieci mogą obejrzeć ukochaną bajkę, nastolatkowie (lub rodzice) posłuchać ulubionej muzyki, a to wszystko w jakości HD obrazu oraz cyfrowej dźwięku. Dzięki zestawowi głośnomówiącemu, pilną rozmowę biznesową da się przeprowadzić w aucie. Po zamontowaniu dedykowanej nawigacji nasz SUV dosłownie będzie sunął do celu, a nam uśmiech nie zejdzie z twarzy.

Das Auto oraz die Navigation

W popularnej reklamie Opel reklamuje swoje produkty prostym, lecz chwytliwym hasłem „das Auto”. I każdy wie o co chodzi, samochód musi zawsze i pod każdym względem po prostu spełniać swoją rolę. W przypadku nawigacji dedykowanej dla modeli tego właśnie producenta łatwo zastosować pewną analogię reklamową, a mianowicie „V&S – die Navigation”. I wszystko jasne.

Inteligentny system otwierania klapy bagażnika


Samochód coraz częściej służy nam do jeżdżenia po zakupy oraz przewożenia rozmaitych przedmiotów. Autem wozimy zarówno torby podróżne oraz sprzęt wykorzystywany w pracy zawodowej, niejednokrotnie sporych gabarytów. Co za tym idzie, wszelkiej maści rzeczy czy też urządzenia musimy schować w bagażniku. Otwieranie klapy w powyższych sytuacjach nie należy do komfortowych czynności. Idealnym rozwiązaniem w takiej sytuacji okazuje się inteligentny system otwierania klapy samochodowej.

Jedno kliknięcie i klapa w górze

System otwierania klapy bagażnika daje kierowcy możliwość błyskawicznego otworzenia klapy w razie potrzeby. Najprostszym rozwiązaniem w takim przypadku jest użycie przycisku w kluczyku samochodowym. System daje jednak możliwość otwierania klapy auta także poprzez guzik zainstalowany w samej klapie oraz przy kierownicy auta. Dzięki temu bagażnik da się otworzyć w najwygodniejszy w danej chwili sposób. Co więcej, dodatkową zaletą inteligentnego systemu otwierania klapy jest funkcja unikania przeszkód. Jednak to nie wszystko, gdyż urządzenie wyposażono w funkcję cichego domykania. A zatem, wystarczy jedno kliknięcie i klapa wędruje do góry. Gdy już zapakujemy lub wypakujemy potrzebne nam rzeczy, kolejnym kliknięciem zamykamy klapę – nic prostszego.

 

Otwierasz, zamykasz, jedziesz

Inteligentny system otwierania klapy bagażnika jawi się jako urządzenie niezwykle przydatne kierowcom. Przede wszystkim oszczędza czas, ale również niweluje dokuczliwy hałas przy zamykaniu klapy i poprawia bezpieczeństwo użytkowania tego elementu samochodu. A wbrew pozorom całkiem spora liczba samochodowych wypadków pozadrogowych wiąże się z otwieraniem lub zamykaniem klapy pojazdu. Montaż systemu otwierania klapy nie wymaga jakiejkolwiek dodatkowej ingerencji w instalację auta, co jest koronnym argumentem, aby sprawić sobie takie urządzenie. Wówczas pozostaje nam jedynie bezpiecznie i sprawnie załadować do bagażnika wszystkie niezbędne pakunki, a następnie wyruszyć w drogę.

 

Nawigacja Business Line


Business Line wkracza do gry

Samochody dostępne w salonach można nabyć w kilku wersjach: podstawowej oraz w wariantach rozszerzonych. Podobnie rzecz ma się z rozmaitym wyposażeniem przeznaczonym dla aut. Dziś skupimy się na nawigacji samochodowej w wersji Business Line. Zaprezentujemy rozwiązania nawigacyjne na przykładzie Mercedesa Vito oraz Volvo XC60. Tym razem nie poprzestaniemy na samych opisach, lecz do każdego z wyżej wymienionych modeli dołączamy osobny film, dzięki któremu będą mogli Państwo zapoznać się z produktem oraz zrozumieć jego bogatą funkcjonalność. A zatem, zaczynajmy!

3 razy V – Vito , Volvo, V&S

Mercedes to auto jednoznacznie kojarzące się z biznesem, stąd jego użytkownicy potrzebują profesjonalnego rozwiązania nawigacyjnego. Takie właśnie rozwiązanie zawarto w produktach V&S. Urządzenie wyposażono w system operacyjny Android, a jego wyświetlacz jest bardzo intuicyjny i niezwykle łatwy w obsłudze. Dzięki temu bezproblemowo możemy znaleźć potrzebną  w danym momencie funkcję i prostym kliknięciem palca ją uruchomić. Czy będzie to radio, telefon, czy też klasyczna nawigacja, użytkownik w każdym z tych przypadków poradzi sobie w mgnieniu oka. Wielofunkcyjna nawigacja V&S Business Line dysponuje najwyższą jakością cyfrowego dźwięku, a to sprawia, że słuchana muzyka niemal porywa do tańca. Oczywiście w takiej chwili musimy pamiętać, że nadal jesteśmy w samochodzie i powstrzymać wodzę dyskotekowej fantazji.

Nie inaczej sytuacja ma się w przypadku nawigacji dla Volvo XC60. Wyposażona w system Android, dysponująca pamięcią 4GB RAM oraz dysk twardy o pojemności 64 GB daje bardzo duże możliwości. Ekran HD wyświetla obraz najlepszej jakości, a Ty możesz oglądać ulubiony film, surfować w Internecie lub oddawać się innym interaktywnym rozrywkom. Oczywiście w przypadku nawigacji Volvo jakość dźwięku idzie w parze z obrazem, a zatem i dla uszu zdecydowanie coś się tutaj znajdzie. I cóż, że ze Szwecji? Właściwie to nic, ponieważ dojechać na miejsce i tak trzeba. Najlepiej z wykorzystaniem profesjonalnego urządzenia nawigującego.

Biznes klasa nawigacji

Nawigacja serii Business Line to prawdziwy klejnot w koronie każdego pojazdu. Nowoczesność oraz wysoka jakość komponentów składających się na urządzenie nawigacyjne powodują, że jazda samochodem staje się wyjątkowym oraz niezwykle przyjemnych doświadczeniem. Kierowca może prowadzić auto mając do dyspozycji multifunkcjonalny i zarazem łatwy w obsłudze sprzęt elektroniczny z najwyższej półki. A wtedy niemalże „płynie” do celu swojej podróży. I o to właśnie chodzi.

Kamera cofania – i masz wszystko w tyle


Kurs na prawo jazdy obejmuje 30 godzin praktyki w postaci jazdy w terenie oraz na placu manewrowym. Jest to bardzo niewiele, o czym niejeden kursant przekonał się podczas egzaminu. I chociaż dodatkowe godziny zawsze można wykupić, część kierowców już nawet po w wyrobieniu uprawnień ma nadal problemy z cofaniem. Jest jednak prosty sposób, żeby ten manewr znacznie sobie ułatwić. Mowa tu o kamerze cofania.

Lustereczko powiedz przecie…

Podczas kursów na prawo jazdy instruktorzy zazwyczaj uczą cofania bazując na bocznych lusterkach i obserwowaniu ustawienia pachołków. O ile tego rodzaju „triki” są skuteczne na egzaminie, to już w warunkach miejskiej jazdy niezbyt się sprawdzają. Również próby wykonania manewru cofania z wykorzystaniem tylnej szyby nie dają jakiejkolwiek gwarancji uniknięcia kłopotów. Zderzenie z rzeczywistością bywa bardzo dosłowne i wówczas właściciela samochodu czeka wizyta u blacharza oraz lakiernika. Tak właśnie kończy się parkowanie tyłem dla wielu początkujących kierowców, którzy nie wyposażyli swojego auta w kamerę cofania.

Pełne pole widzenia

Z kamerą cofania użytkownik samochodu ma pełne pole widzenia tego, co kryje się za jego pojazdem. Dzieje się tak dzięki szerokokątnej soczewce kołowej, będącej głównym atutem omawianego urządzenia. Z taką perspektywą cofanie staje się dużo prostszą czynnością.  Jednak to nie koniec zalet kamery cofania. Jest ona niewielkich rozmiarów, przez co po zamontowaniu nie rzuca się w ogóle w oczy, a zarazem sprawnie wykonuje swoje zadania. Kamera cofania działa bez zarzutów również w nocy, co jest idealnym dopełnieniem jej funkcjonalności. Kierowca ma pełną świadomość, że może liczyć na wsparcie urządzenia o każdej porze doby.

Cofanie na zawołanie

Stosując kamerę cofania nielubiana przez większość jazda tyłem staje się wręcz dziecięcą igraszką. Dysponując takim sprzętem możemy cofać wręcz na zawołanie. Co więcej, kamera nie należy do drogich urządzeń. A biorąc pod uwagę fakt, że możemy dzięki niej sporo zaoszczędzić na wizytach w warsztacie, warto w nią zainwestować. Zainstaluj kamerę cofania w swoim samochodzie, a potem bez żadnego stresu jeździć tyłem do woli.

Asystent zmiany pasa ruchu, czyli jazda pod kontrolą


Niekontrolowana i niezamierzona zmiana pasa ruchu to nie takie rzadkie zdarzenie drogowe, jakby się mogło wydawać. Kierowca może zjechać na inną część drogi w wyniku zamyślenia, zagadania przez pasażera, roztargnienia lub całkiem nieświadomie. A to już tylko krok do wypadku, nierzadko tragicznego w skutkach. Jak uniknąć tego rodzaju zagrożenia? Na przykład instalując asystenta zmiany pasa ruchu.

Urządzenie na miarę potrzeb

Prace nad stworzeniem systemu, który uniemożliwiłby zmienienie w sposób niekontrolowany pasa ruchu trwały już od końca XX wieku. Początkowo chciano pomóc przede wszystkim kierowcom ciężarówek. W wyniku wielogodzinnej podróży i narastającego zmęczenia zasypiali oni za kierownicą. A to prowadziło do kolizji drogowych, uszkodzenia samochodów oraz utraty pieniędzy przez przedsiębiorstwa transportowe. Zastosowanie asystenta pasa ruchu, który sygnałem dźwiękowym oraz świetlnym informuje o zmianie pasa ruchu dało nadspodziewanie dobre efekty. Dlatego też z początkiem XXI wieku montaż asystenta pasa ruchu rozpoczęto na masową skalę również w autach osobowych. Potrzeba rynku została bardzo szybko zdiagnozowana i zaspokojona.

Spokojnie, to tylko asystent

Asystenta zmiany pasa ruchu montuje się w aucie najczęściej w lusterkach, w taki sposób aby nie wpływał negatywnie na wygląd auta. Wówczas system może w pełni poprawnie i skutecznie monitorować drogę, informując kierowcę o ewentualnych nieprawidłowościach w jego torze jazdy. Funkcjonalność urządzenia sprowadza się do dawania kierowcy sygnałów o zagrożeniu niekontrolowanej zmiany pasa ruchu. Niektóre modele potrafią również ingerować w zachowanie samochodu w takiej sytuacji, a czynią to poprzez delikatne odbicie kierownicy lub przyhamowanie samochodu. Oczywiście wszystkie te opcje zostały wcześniej bardzo skrupulatnie przetestowane w warunkach drogowych. W związku z tym kierowcy oraz pasażerowie mogą być w pełni spokojni o swój los.

Jazda pod lekkim nadzorem

Podróż samochodem z zamontowanym asystentem zmiany pasa ruchu to znaczący wzrost poczucia bezpieczeństwa u kierowcy. Jednak część użytkowników aut wciąż nie ma przekonania do tego, by jakaś sztuczna inteligencja miała nadzór nad ich poczynaniami. Tego rodzaju podejście jest błędne i nieco archaiczne. Nowinki techniczne mają na celu ułatwienie jazdy samochodem, a nie swego rodzaju inwigilację kierowcy oraz pasażerów. Każde urządzenie wpływające pozytywnie na bezpieczeństwo i komfort podróży jest przydatne i powinno przez użytkowników aut być akceptowane.

1 2